איוורור גג שטוח

דף הבית » אוורור גג שטוח

שילוב של פתרונות אוורור גג שטוח. מומלץ לאוורר חללים עם גגות שטוחים לפינוי חום שמקורו בתוך המבנה  (לדוגמא: חום שעולה מקומות תחתונות לקומה הלעיונה) וכן מחום המצטבר כתוצאה מחדירה דרך המעטפת.

 

 

ניתן לשלב פתרונות של אוורור בלבד (פאסיבי ואקטיבי), או אוורור עם תאורה טבעית, המאירה אזורים חשוכים באור יום, ובו בעת שואבת ומפנה חום ולחות.

היתרונות לשילוב מפוח לגג שטוח במבנה קיים או בבית בבניה

חיסכון גדול לאורך שנים

שילוב של מפוח לגג שטוח מאפשר לחום הנכלא בסמוך לתקרת המבנה, להישאב החוצה, ובדרך זו להקל מאוד על המזגן ולחסוך משמעותית בהוצאות המשוקעות למיזוג המבנה.

שלושה מוצרים באחד

בנוסף לפתרון האוורור הפאסיבי (אוורור טבעי) של המפוח לגג שטוח, והתוספת של מנוע ונטה המשולב בו, ניתן לקבל פתרון זה גם עם תאורה טבעית (כיפה שקופה מחדירת אור טבעי) המאירה את האזור בו מותקן המוצר, אך מבלי החיסרון של חימום אור השמש.

שקט נפשי ושקט באוזן

מפוח לגג שטוח של טרמו-ונט משלב יניקה טבעית של האוויר החם, עם מנוע עוצמתי, אך שקט, הניתן לקבוע בו את הספק היניקה (מק"ש = מטר קוב. שעה ) וכך להינות הן מפינוי חום יעיל והן משקט בחלל הבית והמבנה ועם האחריות הכי מקיפה וגדולה.

יעיל מאד גם למקלחת ואמבטיה

מפוח לגג שטוח יעיל מאוד במקלחות ואמבטיות, ומבטיח פינוי החום והלחות ומניעת עובש ופטריות (גם אם יש לכם חלון בחלל זה). קרא עוד בנושא מניעת עובש וטחב במקלחות.

שני מוצרים באחד

מפוח לגג שטוח של טרמו-ונט מאפשר שילוב של פינוי חום באופן טבעי, ללא השקעת אנרגיה, לצד הפעלת מנוע חשמלי אקטיבי, שקט וחסכוני, כאשר הדבר נדרש.

הקלה משמעותית בחום

ההשקעה הראשונית במפוח לגג שטוח של טרמו-ונט, מאפשרת ליהנות מאקלים נעים בבית, גם ללא השקעת אנרגיה למיזוג ומהווה החזר על ההשקעה תוך מספר שנים בודדות, זאת לצד חיסכון במיזוג אוויר המושג ע"י פינוי החום המצטבר בחלל בו מותקן המפוח לגג שטוח.

אפשר לישון ללא מזגן

התקנה של מפוח לגג שטוח מאפשרת במרבית חודשי השנה, להימנע משימוש מתמיד במזגן (במיוחד בעונות המעבר) ולצד הגברת היעילות של המזגן בתקופות החמות והלחות של הקיץ – מפוח לגג שטוח מאפשר להינות מניצול האוויר הקריר שמחוץ לבית בשעות הערב, ומתגבר על פליטת החום שנאגר במבנה לאורך השעות החמות של היום, ונפלט בשעות הערב.

אייקון וי

זקוקים למפוח ופינוי חום לגג רעפים ?

ניתן להתקין גם מפוח לגג רעפים או לגגות משופעים מחומרים אחרים. לפרטים לחצו כאן.

טרמו-ונט - מפוח לגג שטוח

בשנים האחרונות הולכים ונבנים יותר ויותר בתים עם גג שטוח בישראל, המחליפים את גגות הרעפים שנבנו כאן לאורך שנים רבות.

חוץ מן המראה השונה, המעבר לגגות בטון שטוחים בולט בעיקר בשני תחומים מרכזיים:

א. איטום (מניעת חדירת מים)
ב. בידוד (מניעת מעבר חום מבחוץ, או אובדן אנרגיה מתוך הבית).

אך דוודא במדינה חמה כמו שלנו, נשכח תחום אחד שקובע כמה כסף מיותר נבזבז (או שלא…) על הוצאות הבית למיזוג. זהו תחום האוורור.

בשונה מגג רעפים, גג שטוח חשוף לאורך כל היום לקרינה ישירה של השמש, וכמובן לגשם.

בעוד שעם סוגיית האיטום מפני מים, רבים יודעים להתמודד, והחשש מחדירת מים גורם לכל בעל בית לוודא היטב שהגג אטום, כאשר זה מגיע לנושא הבידוד והאוורור- רק מעטי מעט יודעים על החשיבות של בידוד נכון של גג שטוח, ויותר מכך- על אוורור גג שטוח.

אפשר לומר שכיום יש כבר קצת יותר מודעות לבידוד גג שטוח, במטרה למנוע את חדירת החום מבחוץ, ולשמר את הטמפרטורה בתוך הבית, הן בקיץ ובן בחורף, אם כי גם בתחום זה עושים מעט מידי, ורוב הגגות השטוחים הנבנים כיום בישראל, אינם מבודדים מספיק.

גג בטון שטוח חשוף לאורך כל היום לקרינת השמש הישירה, כמעט מרגע הזריחה ועד סמוך לזמן השקיעה.

במהלך היום צובר גג בטון שטוח כמות חום אדירה, ובמרבית הגגות הנבנים כיום בישראל, רמת הבידוד לא מצליחה למנוע את הצטברות ומעבר החום דרך הגג לתוך המבנה.

מידי קיץ אנו מקבלים פניות מבעלי בתים המתארים מצב שבעוד שבמהך היום הבית היה בטמפרטורה סבירה, ככל שמתקרבים לשעות הערב והלילה, כך מרגישים יותר ויותר את החום הנפלט מקירות ותיקרת הבית. הדבר בולט במיוחד בימים בהם יש אקלים נעים בשעות הערב, מחוץ לבית, בעוד הבית "בוער" מחום, אפילו בשעות הקטנות של הלילה.

יש לזכור שבנוסף לחום הנאגר בקירות ותקרת הבית, קימים מקורות חום נוספים, בתוך הבית- החל במכשירים חשמליים כגון מקרר, כיריים לבישול, תאורה ועוד מגוון מוצרים, המיצרים חום בתוך הבית. (אגב: גם אנו, בני אדם פולטים כמויות גדולות של חום בתוך הבית).

החום הזה אינו הולך לאיבוד, הוא עולה באופן טבעי למעלה, ונאגר בתוך הבית. בבתים בעלי קומה נוספת (שניה או שלישית) או בבתים עם מרתף, ניתן לחוש בחום העולה מקומה לקומה, ולעיתים כל מדרגה שעולים בבית ממש מרגישים את עליית הטמפרטורה. הדבר נכון גם לבתים עם חצאי-מפלסים שגם בהם, החום "נודד" ועולה מקומה לקומה, לכיוון החדרים העליונים של המבנה.

תופעת הסנדביץ החם 
כך קורה, שבחלקים העליונים של הבית, מצטבר חום שמקורו בתוך המבנה, ומצד שני מגיע חום שמקורו בתקרה ובקירות החיצוניים כתוצאה מהשמש הקופחת לאורך היום.

אם מדובר בקומת מגורים, הדבר בלתי נסבל ולעיתים לאורך תקופות ארוכות, לא ניתן לחיות בקומות אלו ללא מזגן העובד מסביב לשעון.

זה המקום שבו אוורור גג בטון, אוורור גג שטוח- עושה את כל ההבדל.

אז מה זה אוורור גג שטוח?
למעשה מדובר על יניקת אוויר ופינוי חום ולחות מתוך הבית על מנת למנוע את ההצטברות של החום בתוך המבנה.

שיחרור מתמיד של חום מתוך הממבנה בתקופות החמות של השנה- מביא לשינוי דרמטי באקלים הבית, ועשוי לחסוך אלפי שקלים בשנה, כתוצאה משימוש מופחת במיזוג אוויר, הן בעונת המעבר (אביב וסתיו) והן בקיץ החם והלח.

דגמים וקטרים מומלצים לטובת אוורור גג שטוח : ברוב המקרים דגם TVi-14 (קוטר 35 ס"מ) או דגם TVi-12 (קוטר 30 ס"מ) ייתן מענה מצוין ללאוורור חלקים בתוך הבית (ניתן למשל להתקין באזור המסדרון או הול הנמצא בין מספר חדרים, וכך לפנות חום באופן מרוכז, שעולה מקומות תחתונות).

השימוש בקטרים גדולים (30, 35 ס"מ) מאפשר השגת תוצאה טובה גם באוורור פאסיבי, בו המנוע אינו מופעל , והמבנה מתאוורר באופן טבעי. וגם בעת הפעלת המפוח לגג שטוח – המתאפיין בפעולה שקטה להדת ספיקה יעילה ויניקה משופרת.

התקנה: 
ניתן להתקין את מפוח לגג שטוח (טרמו-ונט) בכל שלב, אם כי עדיף לשלב אותו כבר בשלב בניית הבית, ביציקת הגג.  ניתן לבצה גם התקנה בשלב בו גג הבטון קיים. במקרה זה יש להביא חשמל ולבצע קידוח מתאים ליצירת הפתח למפוח גג שטוח ובהמשך- לבצע תיקון איטום.

 

פנו אלינו בנושא ונוכל להנחות אותכם ולהפנות  לבעלי מקצוע מתאימים ע"פ אזור מגוריכם.

תוספות שימושיות :
קיימים מקרים בהם יש הגיון להתקין מוצר משולב, הכולל גם אווורור וגם סקיילייט, לאזורים חשוכים וחמים בבית. במקרה זה העקרונות של האוורור זהים לכל האמור לעיל, אלא שבנוסף, המוצר כולל כיפה שקופה ומערכת מראות המוליכות את האור הטבעי של השמש לתוך המבנה, מבלי לגרום להתחממות.

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם למידע נוסף

דילוג לתוכן