בכל שנה אנחנו מקבלים טלפונים רבים מאנשים המתקשרים אלינו בהקשר של התחממות הבית שלהם בכלל וגג הרעפים בפרט. הם שמעו, כך הם מספרים, שיתכן שהרעיון של אוורור גג רעפים יכול לעזור להם.
בדרך כלל הם מספרים שהם גם השקיעו כבר בעבר בבידוד הגג, ועדיין חם להם בבית ובמיוחד אם מדובר על מגורים בקומה העליונה של הבית.

עדיין, רבים מהאנשים לא יודעים כי הפתרון של אוורור גג רעפים יכול לחסוך אלפי שקלים לאורך השנים, אבל עוד קודם- להסב הקלה משמעותית בבית, ובמיוחד בקומות העליונות. מי שגר בבית עם יותר מקומה אחת מכיר את ההרגשה במיוחד, בתקופת הקיץ, כאשר כל מדרגה שעולים לכיוון הקומה הבאה, מרגישים כאילו מטפסים לתוך ענן חום הרובץ על הבית. בדיוק את התופעה הזו אוורור גג רעפים יכול לצמצם באופן משמעותי, כמעט לחלוטין.

אוורור גג רעפים – איך זה עובד?

העיקרון הבסיסי שבעזרתו ניתן להפחית את הטמפרטורה בחלל גג ובקומות העליונות של הבית, מבוסס על שחרור אוויר חם הכלוא בחלל הגג, וגם בתוך קומות הבית. אוויר חם עולה למעלה, ולכן באזור הקומה עליונה של הבית מצטבר חום, בנוסף לחום הכלוא בגג. לעיתים הקומה העליונה של הבית היא עצמה חלל הגג ואז המצב קריטי עוד יותר.אוורור גג רעפים

בעזרת העיקרון של אוורור גג רעפים, ניתן לפנות אוויר כלוא שהתחמם לעיתים לאזור ה 60-70 מעלות צלזיוס, ובכך לאפשר לאוויר פחות חם להיכנס ולהחליף את מקומו של האויר החם. כך למשל, אם בחוץ יש ביום קיץ ממוצע, כשלושים וחמש מעלות בצל, הפעלה של מפוח לגג רעפים [קישור ] שיפנה את האוויר החם הכלוא ויצור אוורור גג רעפים נכון, תגרום להחלפה של אויר בטמפרטורה של חמישים מעלות ויותר, באוויר בטמפרטורה של כ 35 מעלות.

הבדל של כחמש-עשרה מעלות פחות בחלל הגג, (שלעיתים רבות ניתן להשיג אף יותר מכך ע"י יישום נכון של אוורור גג רעפים )- מורגש מאוד בחלל הבית, ובמיוחד בשעות הערב, כאשר מחוץ לבית הטמפרטורה צונחת עוד יותר והבית מתאושש יחסית מהר מהיום החם.
מצב לא מתקיים כאשר לא מקפידים על אוורור גג רעפים. במצב זה, דווקא בשעות הערב, כאשר בחוץ כבר ניתן לנשום לרווחה ממזג האוויר החם והמבהיל, דווקא אז חשים ביתר שאת את "שמיכת החום" הרובצת מעל הבית, בחלל הגג ובקומות העליונות.

אוורור גג רעפים נכון

אז כיצד ניתן לדעת שאנחנו מיישמים נכון את העקרונות של אוורור גג רעפים, ומבטיחים שהבית לא יתחמם לרמה בלתי נסבלת ? בעבר חשבו כי ניתן להסתפק בהתקנת מאוורר לגג רעפים [קישור למאמר בנושא ] הפועל על תנועת האוויר החיצוני או על החום הנפלט מחלל הגג. הגם שמדובר בפתרון נכון, כיום ידוע שלא ניתן להתבסס על פינוי אויר טבעי בלבד.

בשלב מסוים במהלך היום, החל מאזור שעות הצהרים המוקדמות, קצב פינוי האוויר באופן טבעי כבר אינו מספק, מה שפוגע באחד העקרונות החשובים של אוורור גג רעפים. מדובר על החשיבות ברצף יניקת האוויר לאורך שעות היום. בשלב זה אין מנוס מהפעלת מפוח לגג רעפים, כזה המורכב גם מן האפשרות לפינוי טבעי של האוויר בשעות הפחות חמות, ובנוסף, מצויד במנוע אקסיאלי (כנפיים פתוחות המאפשרות לאוויר לזרום אל מחוץ לגג גם כאשר המנוע לא עובד) הנכנס לפעולה באופן אוטומטי, ע"י תרמוסטט (בקר טמפרטורה) ופועל באופן אקטיבי לפינוי החום בחלל הגג.

מאוורר גג רעפים
אוורור גג רעפים

אם בשלב מסוים ביום, קצב הפינוי של האוויר החם אינו מספק, ובחוץ השמש ממשיכה לחמם, למעשה הפסדנו במשחק, ותיקרת הבית מתחילה לספוח חום מעבר לטמפרטורה הקיימת בחוץ, דבר אשר יורגש היטב בשעות הערב, בזמן שהתקרה וחלל הגג יפלטו את החום לתוך הבית.

אוורור גג רעפים – סיכום

העקרונות עליהם חשוב להקפיד בנוגע לאוורור גג רעפים כוללים מספר כללים פשוטים, שהקפדה עליהם תבטיח שתיהנו מאוורור גג רעפים יעיל ואפקטיבי.
ראשית יש להחליט מהיכן אתם רוצים לבצע את אוורור גג הרעפים שלכם. קיימים גגות בהם ניתן לבצע שאיבה של אויר חם לצד הגג במקום דרך הרעפים.

בנוסף, חשוב לדאוג למקור כניסת אויר, כנגד האוויר הנשאב ע"י מאוורר גג רעפים [ קישור ] כדי להבטיח החלפת אויר תקינה. כניסת אויר יכולה להתבצע ע"י מיקום של מספר רעפי אוורור בגג, בחלק הנמוך של הגג, או ע"י יניקה ישירה מתוך הבית [ קישור למאמר בנושא ].

לקבלת ייעוץ ליישום נכון של העקרונות של אוורור גג רעפים, פנו אלינו חברת טרמו-ונט  התקשרו או התקשרו 1-700-555-876

[USES id="376"]

צרו קשר דרך הטופס כאן, או התקשרו 1700-555-876

דילוג לתוכן