מפוח גג רעפים

נעים בעליית הגג

המגורים בבית פרטי הם בדרך כלל נוחים מאוד וכוללים גינה, מרחבים גדולים, לפעמים בונוסים כמו בריכה וספא, וגם חדרי עליית גג שמשמשים לאחסון של הרבה מאוד דברים. כל מי שהיה בעליית גג מכיר את החום הקשה ששורר במקום, אשר נובע מהקרבה של עליית הגג לגג עצמו ולרעפים, אשר סופגים הרבה מאוד חום בימי הקיץ ובנוסף : כל החום שעולה מן הבית מצבר גם הוא באזור זה.

החום הקיצוני שמגיע מהחלק העליון של הבית משפיע כמובן על כל הבית, וגורם לכך שכל המבנה פשוט מתחמם יתר על המידה, כמו שמיכה חמה על הבית כולו.. תגובת השרשרת נמשכת בכך שכדי להתמודד עם החום, יש צורך להדליק מזגנים לאורך תקופה מאוד ארוכה, שנמשכת לעיתים מחודש מאי ועד חודש ספטמבר, מה שגורם לחשבון חשמל מנופח וחסר פרופורציה.

התמודדות עם החום

החום הרי מגיע מגג הרעפים, ולא צריך לקבל אותו כמובן מאליו, אלא פשוט להתמודד אתו בדרך יעילה. כיום, אפשר להתקין מפוח לגג רעפים אשר יעזור  בפינוי ויניקה של החום, ובכך, יהפוך את כל הבית למקום שכיף ונעים להתנהל בתוכו. מפוח גג טוב עובד בצורה יעילה ושקטה, וללא הפסקה: גם בצורה פאסיבית, ע"י פינוי החום ללא הפעלת המנוע, וגם בשילוב מנוע שקט, הנכנס לפעולה על פי רגש טמפרטורה החש את החום בחלל הגג ולמעשה שואב לתוכו את החום והלחות המצטברים בעליית הגג. האקלים בבית משתפר מאוד ובתוך זמן קצר מקבלים מקום שנעים לשבת ולהיות בו.

מפוח גג רעפים מופעל על ידי תרמוסטט שתפקידו לווסת את עבודת המפוח בהתאם לטמפרטורה על הגג. מדובר במערכת פשוטה, ועם זאת יעילה מאוד וחסכונית בפעולה שלה. אמנם להפעלת המפוח יש עלויות, אך הן שוליות ומזעריות ביחס להפעלה של מזגן לתקופה כל כך ארוכה. חשוב לציין שהתקנת מפוח לגג רעפים אינה מחליפה את התפקיד של המזגן, שלצד פעולת הקירור גם עוזר ביבוש האוויר מהלחות, אך יש בה כדי להביא לחיסכון משמעותי בעבודת המזגן, ולשיפור זמן התגובה לקירור הבית, במיוחד כאשר מדובר על קומות עליונות בבית או במגורים בחלל עליית הגג רעפים.

החידוש האחרון בתחום נקרא מפוח סולארי לגג רעפים אשר מאפשר לרתום את אור השמש להפעלת המפוח. מפוח סולארי לגג למעשה פותר את בעיית החשמל, אשר קיימת בהרבה מאוד גגות. לא לכולם יש גישה נוחה לחשמל, גם לא בעליית הגג, ולכן צריך פתרון טבעי שיעזור בהשגת המטרה. המפוח הסולארי עובד בעיקר בשעות שצריך אותו – כאשר יש שמש חזקה וקופחת, והוא גם יודע לייצר יניקה אפקטיבית של החום והלחות, אם כי קיימים גם מספר חסרונות למפוח גג רעפים סולארי, ובהם ניתן למנות את ירידת התפוקה של היניקה שלו, כתוצאה מאבק המכסה את הפנל הסולארי, אחרי זמן קצר, וכן ספיקות נמוכות יותר בהשוואה למפוח לגג רעפים חשמלי.

שיפור של עשרות אחוזים

מפוח טוב ואיכותי לגג רעפים יכול להוריד את המעלות בעליית הגג בכ-15 עד 20 מעלות, מדובר באחוזים משמעותיים ביותר, בטח לאור החום המאסיבי במקום. כתוצאה מכך, הטמפרטורה בבית יורדת בכ-3-5 מעלות, דבר שמקל מאוד על כל ההתנהלות וגם משפיע באופן ישיר על החיסכון בחשמל.

יש כמה סוגים של מאווררים, כולל מאוורר צירי בעל כנפיים פתוחות, וגם מאוורר עם מנוע צנטריפוגלי. הצורך במאוורר ספציפי משתנה על פי הנדרש והצורה שבה הגג בנוי. כאשר רוצים להתקין את האביזר החסכוני הזה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחון כיצד אפשר להשיג את המטרה של הורדת החום והלחות בבית, תוך כדי השגת חיסכון אידיאלי של חשמל, וכל זאת, בצורה שמנצלת גם את האוורור הפאסיבי, לצד הפעילות של המנוע החשמלי.

לקבלת ייעוץ צרו קשר: 1-700-555-876

קרא עוד: סקיילייט, אוורור גג רעפים

 

מפוח גג רעפים

דילוג לתוכן