ההתחממות הגלובלית של כדור הארץ, הובילה יותר ויותר אנשים לחפש פתרונות להקלה על החום בבית, בתקופת הקיץ. מדינה חמה כמו ישראל, ראוי שתקדם ותשלב ונטה לגג רעפים בכל פרויקט חדש הנבנה כיום. אנשים רבים המכירים את האפקט המשמעותי של מוצר כזה על בית ממוצע, תמימי-דעה שניתן היה כבר מזמן להתנות קבלת טופס 4 בשלב סיום בניית בית, בהימצאות של ונטה לגג רעפים בכל בית חדש.ונטה לגג רעפים בנווה אטיב

בדיקה פשוטה בענק החיפוש האינטרנטי גוגל, מראה שעדיין מעטים האנשים המחפשים ונטה לגג רעפים, ביחד לכמות גגות הרעפים הקיימת בישראל. אמנם קיימת האטה בקצב הבניה החדשה של בתים עם גגות רעפים, אך עדיין יש מספיק בתים בישראל שהפתרון של ונטה לגג רעפים יכול לחסוך להם כמה אלפי שקלים במרוצת השנים בהוצאות לקירור ומיזוג אויר.

ונטה לגג רעפים – איך זה עובד

שילוב של ונטה לגג רעפים נעשה ע"י הוצאה של מספר רעפים (בדרך כלל 2 רעפים) והתקנה של המוצר המאפשר שאיבה של אוויר חם מחלל הגג, ובכך מונע את הצטברות החום ועליית הטמפרטורה לרמות גבוהות בעונת הקיץ. כאשר חלל גג הרעפים לא מתחמם לטמפרטורות גבוהות, נמנעת גם תופעת אגירת החום בתקרת הבית, דבר המאפשר לבית להתאושש מהר יותר בשעות הערב והלילה, לקראת היום החם הבא.
רוב המוצרים הטובים בקטגוריה של ונטה לגג רעפים, מצוידים בבקר טמפרטורה, תרמוסטט, המאפשר הפעלה מבוקרת של מנוע הונטה בהתאם לטמפרטורה בחלל הגג. כך נוצר מצב שהונטה מופעלת רק כאשר יש צורך בכך ולא מבזבזת חשמל מיותר. לאחר הפחתת החום בגג, נפסקת פעולת המנוע והמוצר יונק א האוויר באופן פאסיבי בלבד.

כיצד לבחור ונטה לגג רעפים

קיימים מספר פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון כאשר אנחנו ניגשים לשקול רכישה של ונטה לגג רעפים. ככל שחולף הזמן, יותר ויותר חברות מציעות ונטות לגג רעפים, אבל בפועל רק חלק קטן מהמוצרים באמת אמין ומתאים ליישום שלו כאן בישראל.

ראשית כדאי לוודא שאתם רוכשים ונטה לגג רעפים המצוידת במנוע אקסיאלי, כלומר מנוע עם כנפים פתוחות, בדומה לזה שיש למאוורר תקרה. מנוע מסוג זה, להבדיל ממנוע צנטריפוגלי [ קישור לדף משווה בין מנוע צנטריפוגלי לאקסיאלי ] מאפשר מצב בו מוצר כמו ונטה לגג רעפים מאווררת את חלל הגג, גם כאשר המנוע אינו פועל. ניתן לאוורר גג רעפים לפות חצי יום, בתקופת הקיץ, גם ללא הפעלה כלל של מנוע הונטה.
שיקול נוסף ברכישת ונטה לגג רעפים נוגע לסוג החומרים מהם עשוי המוצר. מומלץ להימנע ממוצרים דמויי פלסטיק, כגון ABS, במיוחד הצבעוניים מבינהם, אשר אינם שורדים לאורך שנים בקרינת השמש. דרך פשוטה לוודא כי היצרן מחומרים פלסטיים עומד מאחורי המוצרים שלו- היא לבחון כמה שנים אחריות הוא מוכן לתת לגוף המוצר. רצוי לבחור מוצרים עם 10 שנות אחריות לגוף או יותר.
המנוע המותקן בגוף של ונטה לגג רעפים, מהווה את הרכיב הרגיש ביותר. בדרך כלל מחירים נמוכים של מוצרים מסוג זה, מרמזים על מנוע באיכות נמוכה ו/או גוף זול כמו שכבר הזכרנו.
כדאי לרכוש מנועים עם 3 שנות אחריות או יותר, ורצוי גם לבקש ממי שמוכר לכם ונטה לגג רעפים, לדבר עם לקוחות שכבר התקינו ושהמוצר עובד אצלם כבר מספר שנים.

ונטה לגג רעפים

איך להתקין ונטה לגג רעפים

ונטה לגג רעפים שואבת למעשה אויר חם מהגג. אולם לא נוכל להסתפק בשאיבת האוויר בלבד.
חשוב להביא בחשבון גם את מקור כניסת האוויר לגג. שאם לא כן, האוויר ימצא את הדרך להיכנס מפתחים וחריצים הסמוכים לאזור בו מותקן המוצר, וכך עשוי להיווצר "קצר באוורור" בדומה לרעיון של קצר ברשת החשמל. משמעות הקצר, היא שהאוויר מוצא את הדרך הקצרה ביותר בין הכניסה ליציאה במקרה זה דרך אותה ונטה לגג רעפים שמתקינים בגג, וכך נעשית פעולת אוורור שאינה יעילה.

במקום שהאוויר יעשה מהלך ארוך ויעיל וישטוף את כל הגג, רק חלק קטן מהגג מתאוורר, מה שגורם לירידה משמעותית באפקטיביות של ההתקנה של ונטה לגג רעפים. למעט מקרים בהם מבצעים יניקה גם מתוך חלל הבית [ קישור למאמר בנושא ] כדאי להתקין מספר רעפי אוורור ביחס של לפחות 1:5 לשטח הגג. לדוגמא, גג של 90 מטר כדאי להתקין בו לפחות 6 פתחי כניסה לאוויר שיהיו מותקנים כמה שיותר רחוק מיקום ההתקנה של הונטה לגג רעפים.

לקבלת ייעוץ לרכישה והתקנה נכונה של ונטה לגג רעפים, פנו אלינו חברת טרמו-ונט  או התקשרו 1-700-555-876

צרו קשר דרך הטופס כאן, או התקשרו 1700-555-876

[USES id="376"]
דילוג לתוכן